שר הביטחון: ייערך קיצוץ בשכר המגזר הציבורי שיעבור למגזר הפרטי

    איתי גדסי No Comments on שר הביטחון: ייערך קיצוץ בשכר המגזר הציבורי שיעבור למגזר הפרטי

    שר הביטחון בהצהרה לתקשורת שיקף את המציאות אל מול המגיפה בישראל, "ייתכן וישנם 5 אלף נשאים אנחנו עדיין לא יודעים". לדבריו, "צה"ל לוקח חלק במאמץ לבלימת הנגיף וייפתח 4 מלוניות ל-2,000 חולים וייתן מענה במוקד מד"א

    צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ״חשוב לומר לציבור את האמת: אנחנו פשוט לא יודעים כמה חולים יש״

    ״המגזר הציבורי צריך לצאת לעזרת המגזר הפרטי ולהעביר חלק משכרו – אני קורא לראש הממשלה והשרים לאמץ את המתווה״

    ״מערכת הביטחון לוקחת על עצמה מיום ליום יותר ויותר משימות, נמשיך לסייע״

    ״אין לנו כרגע חיסון לקורונה, החיסון האמיתי הוא מודעות, אכפתיות ואחריות״

    שר הביטחון, נפתלי בנט, קיים היום (ראשון) דיון הערכת מצב להמשך טיפול מערכת הביטחון בהתפשטות נגיף הקורונה בקריה שבתל אביב, בהשתתפות סגן שר הביטחון, מנכ"ל משרד הביטחון, ראש רשות החירום הלאומית (רח"ל), ראש אגף המבצעים בצה"ל, נציגי פיקוד העורף, מתפ"ש, מל"ל וגורמים נוספים.

    בהצהר מיוחדת לתקשורת אמר השר:  "אנחנו לאחר חציית קו 100 חולי קורונה. נכון לרגע זה אנחנו עומדים על 209 חולים מזוהים, אתמול גילינו 52 נשאים. לפני שבוע היו 10, לפני שבועיים היו 3. הקצב השבועי הוא פי 4 בשבוע"., עדכן בנט.

    השר הוסיף, "אם הקצב הזה יימשך, אז אנחנו מדברים שבשבוע הבא יצטרפו בכל יום כ-200 נשאים, ביום ראשון שאחריו 800 ובשבוע שלאחר מכן 3,200. זה נקרא צמיחה אקספונינציאלית".

    שר הביטחון פנה לציבור ואמר: "אני חושב שחשוב לומר לציבור את האמת: האמת היא שאנחנו פשוט לא יודעים כמה חולים יש. ייתכן שיש כרגע 500, ייתכן שיש 1,000 או 5,000 נשאים בינינו. השבוע הקרוב הוא שבוע קריטי כי אנחנו נדע האם אנחנו בזינוק או בהתייצבות בקצב ההדבקות".

    שר הביטחון הבהיר כי "צריך לדעת עוד משהו – הפעולות שאנחנו מבצעים היום ישפיעו רק עוד בערך 10 ימים. ישראל חייבת להקדים את הקורונה, זה הקרב".

    לדבריו, "האמת היא שאין חיסון לקורונה, החיסון האמיתי הוא מודעות. אין לנו תרופה לקורונה. התרופה היא אכפתיות ואחריות. כל אזרח ישראלי הוא התרופה. האחריות שלנו היא לשמור על סבא וסבתא, אחרי שהם דאגו לנו כל החיים".

    השר בנט הביא דוגמא ממדינות אחרות שהתמודדו לא טוב עם הנגיף, "צריך להבין את המצב בימים אלה ממש באיטליה – באיטליה, רופאים בטיפול נמרץ מקבלים החלטות של חיים ומוות, הם צריכים לבחור האם להציל סבא בן 70 או אבא בן 58 עם שני ילדים.
    אנחנו לא רוצים להגיע לשם. הפעולות הן להקדים את הקורונה, זה הקרב".

    לדבריו: יש 3 אפיקי פעולה שאנחנו, ממשלת ישראל והציבור, מבצעים:

    1. התנהגות הציבור – רחיצת ידיים, חוק 2 מטרים, מי שמגלה תסמינים הולך לרופא ועוד.

    2. האטה כוללת ודילול כולל של הפעילות במדינה. זה כמו להטיל הפגזת שטיח על שטח כדי לפגוע, צריך לדעת שזה פוגע פגיעה ממשית בכלכלה.

    "כרגע בעודנו מדברים, מאות אלפי ישראלים מאבדים את מקומות העבודה שלהם, עצמאים נאנקים תחת העול, ולא יודעים מה יהיה מחר. אנחנו מבינים את זה. היום בישיבת הממשלה הצגתי מתווה והמתווה הוא שהמגזר הציבורי ייצא לעזרת המגזר הפרטי", חשף בנט.

    עוד הוסיף, "יש 2 קבוצות אוכלוסייה שחוות חוויה שונה מאוד: מי שבמגזר הציבורי יודע שהמשכורת תיכנס ויש להם ביטחון כלכלי, כל מי שבמגזר הפרטי לא יודע כלום. הוא לא יודע איך הוא שורד את החודש הקרוב" אמר שר הביטחון.

    בנט המשיך והציג את תוכניתו, "לכן, ההצעה שהעליתי זה שבעלי משכורות גבוהות ובעלי פנסיות תקציביות גבוהות במגזר הציבורי, ייקחו על עצמם לתקופה מוגבלת קיצוץ בשכר ונעביר את זה פשוט לחברים שלנו במגזר הפרטי, כי אין לנו עץ של כסף וזו ערבות הדדית".

    שר הביטחון קרא לממשלה ואמר, "אני פונה מכאן לחבריי בממשלה, לראש הממשלה, לאמץ את המתווה, אפשר להוציא את זה לפועל בחקיקה מאוד מאוד מהירה, זה לא ייגע באנשים במגזר הציבורי עם משכורות נמוכות".

    3. "הגברה מסיבית של מספר הבדיקות היומיות. לבדוק, לבדוק ולבדוק אנשים, לאתר את הנשאים ולהעביר אותם לבידוד. זה מה שעובד במדינות הטובות, כמו סינגפור, כמו דרום קוריאה כמו טייוואן, ואז גם אפשר לקיים משק בלי לעצור את החיים הרגילים. החלופה אם אנחנו לא בודקים בהיקפים גדולים, היא שאנחנו נאלצים להפעיל אמצעים גדולים".

    בנט הוסיף והציג את המשימות שצה"ל לוקח עליו בתקופה הקשה, "בגלל השבוע הדרמטי שקרב אלינו ובגלל הסערה שאנחנו לא יודעים אם אנחנו הולכים לקצב אקספוננציאלי או לצמיחה קטנה, מערכת הביטחון לוקחת על עצמה מיום ליום יותר ויותר משימות".

    "המשימה הראשית שלנו כרגע היא להעמיד ולפתוח 4 מלוניות, עוד בשבוע הזה לפתוח את המלונית הראשונה, אחת בגליל, אחת בתל אביב, אחת בירושלים ואחת בנגב" סיפר שר הביטחון.

    שר הביטחון הסביר כי "התכולה של כל מלונית תהיה של כ-500 חולים, המלונית בסה"כ תהיה חוויה מאוד נעימה, אני קורא לזה פשוט ״מלונית״, כשמה כן היא. אותם נשאים שנמצאים שם הם בעלי תסמינים מאוד קלים, יוכלו לבלות שם כמה שבועות, יוכלו לגעת אחד בשני, מי שנשא לא יכול להדביק פעמיים מישהו אחר. כמובן הרגישות תהיה לדאוג שהצוות הטיפולי של המלון והצוות הרפואי המלווה לא ידבקו. האחריות הכוללת היא על מערכת הביטחון ואנחנו נעמיד את זה".

    עוד הוסיף, "המשימה השנייה שלקחנו על עצמנו זה אחריות כוללת על המוקד הטלפוני של מענה למגפת הקורונה, במהלך השבוע אנחנו ניטול מקל ממערכת הבריאות, כאן המקום לומר ששר הבריאות עושה עבודה נהדרת, מנכ"ל משרד הבריאות עושה עבודה נהדרת וראש הממשלה עושה עבודה נהדרת".

    "מה שקורה זה שמערכת הבריאות הם הגוף המנחה, המקצועי, ואנחנו הגוף המבצע. אין במדינת ישראל גוף ביצועי טוב כמו מערכת הביטחון וצה"ל. אנחנו יצאנו למסע רכש משמעותי מאוד לציוד רפואי, מכונות הנשמה, מסיכות, חלוקים סרבלים וכו׳, ונמשיך בדבר הזה".

    בסיום דבריו הבהיר שר הביטחון, "הנחיתי את הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, שלצה"ל יש 2 משימות: 1. להגן על מדינת ישראל מפני אויביה. 2. לעזור להגן על אזרחי ישראל מפני הקורונה. אני משוכנע שאנחנו ביחד נעבור את המשבר הזה. ישראל חייבת להקדים את הקורונה". אמר שר הביטחון וסיים את דבריו.



    0 תגובות